Det ledende svenske motemerket, Filippa K, har i alle sine butikker rullet ut !D Cloud, som er en lagerstyringsløsning fra Nedap og som leveres av Securitas. Dette er RFID-teknologi som forbedrer Filippa Ks lagernøyaktighet og øker produkttilgjengeligheten i hele forsyningskjeden og i alle butikker.
Øker kundetilfredsheten med minimum lagernivå
Filippa K er et motemerke med perspektiv på lang levetid og ivaretakelse av miljøet. Overfylte butikker, og distribusjonssentre passer ikke disse verdiene.
-Vår utfordring er å gi en fullverdig opplevelse av vår merkevare i alle kanaler, og produkttilgjengelighet er nøkkelen for å oppnå dette. Et viktig mål for oss har vært å ha en smidig prosess, med kun de viktigste produktene tilgjengelig i butikk. På denne måten minimerer vi avfall, noe samfunnet og kundene våre forventer av oss. RFID-teknologi hjelper oss med og hele tiden ha de riktige produktene tilgjengelige på nettet og i butikkene, uttaler Emelie Berggren, Fullfilment Director i Filippa K.
Teknologi for digital transformasjon
Filippa K har valgt en løsning som passer deres mål. Nedap's API-baserte programvare tillot en enkel integrasjon mot Filippa Ks ERP-system. Dette har bygget grunnlaget for kontinuerlig oppdatert informasjon om produkttilgjengelighet til netthandelshandelsplattformen fra Episerver og Sitoo mPOS. På denne måten bidrar løsningen til at Filippa K kan yte økt service til sine kunder.
Utforsker andre muligheter med RFID
Prosjektet, som ble levert i løpet av en måned, startet i det små med mål om å optimalisere varetilgjengeligheten i butikkene. Etter kort tid bestemte Filippa K seg for å implementere tjenester som gjør det mulig for kundene å returnere varer til hvilken som helst butikk. I tillegg er det enkelt for butikkjeden å overføre varer mellom butikker eller tilbake til distribusjonssentrene.
-Vårt neste skritt er å levere netthandels-bestillinger direkte fra butikkene. I tillegg ser vi på muligheten for å bruke RFID taggene også for varesikring.
Dette vil ytterligere optimalisere effektivitet og varetilgjengelighet, sier Berggren.
-Vi er glade for å ha Filippa K om bord som medlem av vårt RFID-brukersamfunn. Det er en glede å se hvor raskt de adopterte og rullet ut vår løsning og vi ser frem til å utvide dagens bruksområder samt øke suksessen til dette spennende merket sammen med Securitas, som er vår partner og leverandør i dette prosjektet, sier Elles te Boome-Harbers, Global Sales & Business Developer hos Nedap.