Alarmsystemet ditt har en utløpsdato. Det kan ha vært topp moderne da du installerte det, men er kanskje utdatert nå. Sikkerhetsteknologi utvikler seg raskt, og mange avanserte og sammenkoblede sikkerhetsløsninger er nå blitt svært kostnadseffektive. Det kan være vel verdt å utforske hvilke produkter som passer best for bedriften din. Bevegelsesaktivert videoovervåkning kan utløse alarmer som forebygger kriminalitet og er uvurderlig ved etterforskning av ulykker på arbeidsplassen, mens røykvarslere øker sikkerheten i tilfelle brann. Vi har listet opp fem gode grunner til å oppdatere sikkerhetsløsningene dine hvis du driver lagervirksomhet:
1. Produktene nærmer seg utløpsdatoen
Er det lenge siden alarmen gikk? Ikke forvent at alarmsystemet varer evig. Som all annen teknologi må alarmsystemer oppgraderes fra tid til annen. Bevegelsessensorer har for eksempel en forventet levetid på 5–10 år. Pass på at du tetter sikkerhetshullene i den nåværende løsningen din og sørg for kontinuerlig oppgradering for å hindre at utstyret blir utdatert. Hvis virksomheten endrer seg, kan sikkerhetsbehovet også endre seg. Så det er lurt å sjekke at sikkerheten du har oppfyller alle kravene.
2. Du skaffer deg nye lagerlokaler
Utvider du eller flytter til større lokaler? Det er en perfekte anledning til å gjennomføre endringer. Et eksempel på en tilleggsløsning vil være å installere smartkortlesere og nye låser. Når lokalene blir større, er videoovervåkning et effektivt verktøy for å overvåke området og inngangene. Kanskje trenger du også en sikkerhetsalarm og gjerder rundt eiendommen og parkeringsanlegget? Securitas gir deg anbefalinger for å velge riktig utstyr.
3. Risikofylt nabolag?
Lagerfasiliteter befinner seg ofte på avsidesliggende steder. Tidligere hendelser i nærheten kan bety at bedriften trenger mer robuste sikkerhetsløsninger. Et alarmsystem og gjerder virker avskrekkende på uønskede besøkende, og intelligent videoovervåkning holder et våkent øye på området og lokalene 24/7. Securitas' videoanalysefunksjon identifiserer bevegelsesmønstre og atferd for å kontrollere om kriminalitet eller andre hendelser er i ferd med å utspille seg. Hvis de ansatte jobber sent, kan våre operatører overvåke utganger via kameraovervåkning og varsle dem om eventuelle hendelser. I tillegg til kameraovervåkning kan du øke sikkerheten med vektere på stedet som patruljerer lokalene og området hele døgnet.
4. Brannsikring med en utløpsdato
Vil det nåværende brannslukningsapparatet ditt faktisk slukke en brann? Akkurat som bevegelsessensorer har brannslukningsapparater begrenset levetid. Securitas hjelper deg med å kontrollere at alt utstyret ditt er i god, fungerende stand.
5. Kontroll på nøkler og kort
Tilby de ansatte nøkler og adgangskort med begrenset tilgang til bestemte områder, for eksempel differensiert adgang til kontorer, IT, lagerrom og lagerbygninger. På den måten kan du minimere risikoen for at uautoriserte får tak i nøkkelsett som gir tilgang til hele virksomheten. Dette reduserer også risikoen for interne tyverier, og de ansatte vil oppleve det som trygt å bare ha tilgang til relevante områder.
Det nyeste utstyret og de beste sikkerhetsrådene
Securitas gjennomfører gjerne en risikovurdering av lokalene dine. Dette innebærer å inspisere nåværende utstyr, rutiner og oppsett og gi anbefalinger om oppgraderinger. Vi er en pålitelig sikkerhetspartner med omfattende ekspertise i hvordan du best kan beskytte virksomheten din. Securitas har også lang erfaring med å bistå bedrifter med tilpassede sikkerhetsløsninger. Derfor kan vi garantere at bedriften din vil få den beste beskyttelsen som finnes.
Usikker på om bedriften din oppfyller alle krav og ønsker å lære mer om risikovurdering og sikkerhetsløsninger? Ta kontakt! Ring oss på [02452.] og legg igjen telefonnummer, så vil en av rådgiverne våre ta kontakt med deg.